تاثیر آسمان مجازی بر آرامش افراد

آسمان مجازی

آسمان مجازی به عنوان ایده ای نوین در دکوراسیون های داخلی محبوبیت بسیار زیادی را در بین مردم پیدا کرده است. ابزاری که علاوه بر به روز بودن و زیبایی مزایای شگفت انگیز دیگری را برای کاربران خود فراهم کرده است.

دلایل محبوبیت آسمان مجازی و سقف های کشسان در زندگی های امروزی

با توجه به روند رو به رشد شهر نشینی و افزایش جمعیت، با محیط هایی با هوای آلوده و بسیار شلوغ مواجه شده ایم. محیط های مربوط به بیرون از خانه به علت شلوغی و آلودگی تاثیر مخربی در روح و روان افراد می گذارند. چنان چه توجه کرده باشید ساکنان شهرها بسیار مضطرب تر و دارای استرس بیشتری نسبت به افرادی که در روستاها زندگی می کنند، هستند. در این راستا شهروندان یک شهر به تنهایی قادر به کم کردن آلودگی و هیاهوی شهری نیستند و نمی توانند شلوغی های زندگی شهری را کاهش دهند. همین امر نیز موجب به کارگیری عوامل متعدد برای کاهش این اثرات مخرب در محیط های داخلی شده است. از جمله راهکارهای کاهش استرس و خستگی حاصل از زندگی های شهری توجه به طراحی و دکوراسیون داخلی خانه های مسکونی است. خانه افراد به عنوان محلی برای آرامش و استراحت آن ها بعد از طی ساعات کاری و روزی پر استرس به شمار می رود. جایی که شما انتظار آرامش و آسایش از آن دارید. پس بنابراین دکوراسیون آن و بهره گیری از المان های مناسب تاثیر به سزایی در آرامش افراد دارد. در علم معماری امروزی آسمان مجازی به عنوان المانی نوین کاربرد ویژه ای را در طراحی داخلی دارا است.

تاثیر آسمان مجازی بر آرامش افراد

استفاده از آسمان مجازی در سقف محیط های داخلی تا حدی موجب کاهش آسیب های روحی روزمره می شود. این وسیله نوین به صورت مستقیم و غیر مستقیم آرامش بصری را به فضای شما هدیه می دهد. یکی از دلایلی که باعث می شود تا آسمان مجازی باور پذیر و انعطاف پذیر جلوه کند، هم سویی آن با فطرت و ذات طبیعت و عناصر آن است. تصاویر از طبیعت الهام گرفته شده و بر روی تایل های آسمان مجازی چاپ می گردند. نورپردازی ایده آل و مناسب آسمان مجازی بر طبیعی جلوه دادن آن اثر دارد و موجب زیبایی آن می گردد. در نورپردازی از لامپ های مختلفی استفاده می گردد که در مقاله نحوه نصب آسمان مجازی به طور کامل به آن اشاره شده است. طبق تحقیقات انجام شده عناصر طبیعت از آرامش بخش ترین موارد برای روح انسان است به طوری که ضمیر نا خودآگاه آدم با نگاه بصری به گل، قطره آبی، آسمان و… به آرامشی درونی دست می یابد.

آسمان مجازی

تاثیر آسمان مجازی بر آرامش افراد در محیط هایی به غیر از خانه

ویژگی بارز آسمان مجازی آوردن روح گرم و لطیف طبیعت به داخل فضای دلخواه شماست؛ و همین خاصیت موجب آن شده که در مکان های اداری، تجاری، بیمارستان ها و… که پر رفت و آمد هستند از این المان معماری داخلی استفاده شود. بهره گیری از آسمان مجازی در فضاهای درمانی انرژی مثبتی را برای بیماران به ارمغان خواهد آورد. تجربه ها نشان از آن است که انسان در مکان هایی که دست کم از رنگ و بوی طبیعت استفاده شده عملکرد بهتری دارد. در حالی کی در فضاهای بی روح و خشک انسان تمایل چندانی به انجام کار نشان نمی دهد.
در معماری الهام گرفته شده از علاقه و عشق به طبیعت حد و مرز بین ساختمان و فضای بیرون تا حدی از بین می رود و همین امر باعث یکی شدن روح انسان با طبیعت و در نتیجه کارایی بهتر و آرامش روح و روان او می شود. در ساختمان هایی که با این دیدگاه ساخته می شوند انسان سرزنده تر و شاداب تر زندگی می کند. هم چنین در محیط های آموزشی میزان یادگیری افراد ،در فضاهای درمانی بهبود بیمارن،در فضاهای تجاری میزان فروش ودر اماکن عمومی کارایی بالا می رود. الهام گرفتن از عناصر طبیعی افسردگی واضطراب افراد را به طور چشم گیری کاهش می دهد. آسمان مجازی با تکنولوژی به روز و جدید خود تاثیربسیاری در آرامش افراد و زیبایی فضای مدنظر آن ها دارد. این المان در محیط مدنظر شما انرژی های منفی را از بین می برد و آن ها را به سوی انرژی مثبت سوق می دهد.

جهت مشاوره فنی با تیم سفیر اسکای در ارتباط باشید.
نویسنده : مهری رقمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 8 =