سقف کشسان سه بعدی

سقف کشسان سه بعدی

سقف های کششسان از جمله متریال های نوین و فوق العاده زیبا می باشند که برای زیبایی سقف ساختمان ها به کار برده می شوند و در طرح های متنوع بسیار زیاد و زیبا وجود دارند که دارای خصوصیات بسیار مهمی از قبیل مقاومت در برابر حرارت و قابلیت چاپ سه بعدی می باشند. از جمله ی زیباترین سقف کشسان ، سقف کشسان سه بعدی می باشد که فضایی روح بخش و واقعی برای محیط فراهم می کند.

سقف کشسان سه بعدی دارای ویژگی های بسیار زیاد و کاربردی و مناسب می باشد و از همین رو بازار کار فوق العاده زیاد و پر رونق دارد .  سقف کشسان سه بعدی علاوه بر زیبایی که برای سقف ها فراهم می کنند دارای ایمنی بالایی نیز می باشند و قدرت تحمل وزن بالا را دارند .

منظور از سه بعدی بودن سقف کشسان چیست ؟

اغلب سقف های کشسان موجود در ایران سه بعدی می باشد که در تولید آن ها طرح های مختلف بر روی پارچه های کشسان نسوز که در ایران بیشتر پارچه های ترنسپرنت یا همان نور گیر می باشد چاپ می شود و در پشت آن ها هم نور به کار برده می شود. منظور از سه بعدی بودن این سقف ها وجود برجستگی در آن ها نمی باشد بلکه به علت اینکه  طرح های چاپ شده بر روی پارچه کشسان حالتی طبیعی و زنده را نشان می دهند و حس روح بخشی به زندگی را ایجاد می کنند سه بعدی نامیده می شوند.

البته برای افرادی که دوست دارند تا برجستگی ها و تو رفتگی ها را آشکارا در سقف ایجاد نمایند این امکان وجود دارد که با یک طرح سه بعدی و یا پرسپکتیو بتوانند سقف خود را چهار بعدی نمایند و برجستگی ها یا تو رفتگی یا همان ارتفاع مجازی را در سقف ایجاد نمایند . با این وجود طرح های سقف کشسان سه بعدی به حدی طبیعی و واقعی جلوه می دهند که با نصب آن ها احساس برجسته بودن تصویر یا حرکت آن بر روی سقف ایجاد می شود .

مزیت سقف کشسان سه بعدی :

  • موجب ایجاد فضایی واقعی و روح بخش در محل های نصب می شوند .
  • دارای تنوع زیاد در طرح و رنگ می باشند که متناسب با هر نوع سلیقه ای می باشند .
  • قابلیت چاپ تصویر مورد علاقه مشتری به صورت سه بعدی بر روی آن ها وجود دارد .
  • نصب راحتی دارند و برای نصب آن ها نیازی به زیر سازی وجود ندارد .
  • سبک می باشند و بر وزن واقعی سقف نمی افزایند و همچنین حمل آن ها راحت می باشد .
  • نسوز می باشند و در برابر آتش و حرارت مقاومت بالایی دارند .
  • قیمت آن ها نسبت به سایر سقف های کاذب مناسب می باشد .
  • قابل شست و شو و نظافت می باشند و به راحتی می توان آن ها را از سقف پایین آورد و تمیز نموده و دوباره نصب کرد .
  • قدرت تحمل وزن بالایی دارند و می توان بر روی آن ها دوربین های مدار بسته و یا اتصالات دیگر نصب نمود .
  • قابلیت اجرای نور در پشت آن ها برای ایجاد جلوه ی زیباتر وجود دارد و انواع نور ها از قبیل smd ، led  ،  مهتابی ، فیبر نوری ، کریستال و … را می توان در آن ها به کار برد   .
  • ضد گرد و غبار می باشند و بخارها و آثار ناشی از پخت و پز در محیط هایی همچون آشپزخانه ها و رستوران ها و … آلودگی و کثیفی بر روی آن ها ایجاد نمی کند .
  • فاقد بو می باشند .
  • رطوبت تاثیری بر آن ها ایجاد نمی کند .
  • مقاوم و با دوام می باشند و عمر طولانی دارند و به مرور زمان رنگ پریده یا پوسیده و خراب نمی شوند .

نصب سقف کشسان سه بعدی :

اصول نصب سقف کشسان سه بعدی ، همانند سقف کشسان معمولی می باشد و تنها تفاوت این دو خصوصیت سه بعدی بودن تصویر یا حالت زنده بودن طرح در سقف کشسان سه بعدی می باشد. نصب سقف کشسان بسیار ساده می باشد و فقط نیاز هست که نصاب مهارت کافی برای اجرای آن داشته باشد تا در زمان جای گذاری پارگی در آن ایجاد نشود.

برای نصب سقف کشسان سه بعدی نیازی به وجود آویز نمی باشد و فقط توسط یک ریل محیطی و غشای سبک نگه داشته می شوند که این غشا در طول مسیر ریل کش می آید . این نوع از سقف ها برای نصب نیاز به حرارت دارند و قابلیت مخفی نمودن اتصالات در آن ها وجود دارد.

به طور کلی  برای نصب در اطراف دیوار یا سقف پایه ای مناسب برای  نگهداری  این سقف ایجاد می شود و توسط آن پارچه کشسان به وسیله ی گرمایی که از هیتر از فاصله ی یک متری به آن تابیده می شود کش می آید و در جای مناسب خود بر روی پروفیل قرار می گیرد و سقف کشسان سه بعدی را ایجاد می کند. همچنین برای نصب این سقف ها می توان انواع نور ها را در پشت سقف کشسان ، برای ایجاد جذابیت و زیبایی بیشتر به کار برد .

قیمت سقف کشسان سه بعدی

قیمت سقف کشسان سه بعدی نسبت  به نوع  این محصول با توجه به انواع متریال و قطر پارچه و اندازه و همچنین داشتن نور پردازی یا نداشتن آن و نوع پارچه و …  محاسبه می شود و دادن قیمت دقیق بدون برآورد این موارد امکان پذیر نمی باشد. اما به طور کلی سقف کشسان سه بعدی در مقابل زیبایی و مزیت های فراوانی که دارند  قیمت مناسبتری نیز نسب به سایر سقف هایس کاذب دارند و محبوبیت آن ها نیز بیشتر می باشد . قیمت مناسب سقف کشسان سه بعدی مزیت بسیار مهمی می باشد که باعث شده این محصول مورد توجه طراحان و همچنین مشتریان قرار گیرد و در مکان های بسیاری به کار گرفته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 5 =