لوازم مورد نیاز و توصیه های تکنیکی در هنگام نصب آسمان مجازی

آسمان مجازی

امروزه آسمان مجازی به عنوان فناوری نوین در سقف های کاذب نقش بسیاری مهمی را در طراحی داخلی فضاهای مختلف ایفا می کند. سقف کشسان شیوه جدیدی از نورپردازی های محیطی را شامل می شود. به طور کلی آسمان مجازی دارای سه بخش سازه نورپردازی، سازه سقف کاذب و تایل آسمان مجازی هستند که هر کدام باید در هنگام نصب مورد توجه قرار گیرند.

سازه نورپردازی

سازه ای است که در طبیعی جلوه کردن نمای سقف کشسان تاثیر فوق العاده ای دارد. اهمیت به نورپردازی اصولی و مناسب در زیبایی آن موثر است. سازه نورپردازی به سازه اصلی (سقف اصلی) اتصال می یابد.

از لوازم مورد نیاز در هنگام نصب آسمان مجازی برای ایجاد نور مناسب و با کیفیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱_استفاده از لامپ های EPL
۲_استفاده از لامپ های T4 و T5
۳_استفاده از لامپ های LED

توصیه های تکنیکی در هنگام نصب آسمان مجازی

از جمله توصیه های فنی و تکنیکی در هنگام نصب آسمان مجازی که باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:
سازه نورپردازی به شکل تایل های استاندارد ۶۰×۶۰ تهیه می شوند و به دو صورت به سقف اصلی ساختمان اتصال می یابند.
۱_تایل به صورت مستقیم به سقف وصل می شوند.
۲_یک بخش به عنوان سازه شبکه ای سقف کاذب مجزا برای نورپردازی ایجاد می شود و تایل های نورپردازی درون آن جای می گیرند.

آسمان مجازی

تایل آسمان مجازی

جنس تایل های آسمان مجازی از پلکسی شفاف با ضخامت حداقل ۳ میلی متر است. چاپ به صورت مستقیم روی تایل (flatbed)یا غیر مستقیم بر روی مدیای بک لایت انجام می شود. پروسه چاپ به مدت یک الی دو روز به طول می انجامد.

سازه سقف کاذب

این سازه به عنوان بخش دوم آسمان مجازی بعد از سازه نورپردازی و با یک فاصله مناسب و استاندارد و با توجه به نوع نورپردازی اجرا می شود. سازه سقف کاذب با نظر و بودجه مشتری تنوع فراوانی دارد.

در هنگام نصب آسمان مجازی تمامی سقف محیط مدنظر با سقف کاذب دکور می گردد و تنها در قسمتی که آسمان مجازی اجرا می شود از سازه های سپری با ابعادی قابل اجرا (۳۰×۳۰ و ۶۰×۶۰ و ۱۲۰×۶۰) استفاده می گردد. در مراحل بعدی نصب نیاز به مواردی هم چون تایل های آسمان مجازی جهت ادامه کار داریم. با انتخاب تایل های مورد علاقه مان می توانیم آسمان مجازی دلخواه و زیبایی را در محیط خانه و محل کارمان داشته باشیم.
تایل آسمان مجازی: ویژگی اصلی آسمان مجازی که آن را از دیگر سقف های کاذب متمایز کرده داشتن تایل است. به طوری که تصاویر انتخابی شما بر روی تایل های آسمان مجازی چاپ می شود و طرح نهایی دلخواه شما بر روی سقف خانه شما نصب می گردد. بر روی تایل های آسمان مجازی می توان تصاویری از آسمان (ابری، آفتابی، صاف، بارانی، برفی و…) درخت (افرا، کاج، شکوفه دار، پاییزی و…) پرنده ها (کبوتر، طوطی، پرندگان شکاری و…) عناصر غیر طبیعی (بالن، هواپیما، فضا پیما و…) انتخاب و چاپ کرد. در نحوه نصب آسمان مجازی محدودیتی برای تعداد تایل ها وجود ندارد و مشتری با توجه به نوع و ابعاد فضا و بودجه و سلیقه فردی خود می تواند تعداد تایل ها را انتخاب کند.
الویتور (ELAVATOR): از موارد مورد نیاز در هنگام نصب آسمان مجازی می توان به الویتور اشاره نمود که موجب جداسازی تایل ها از سازه سقف کاذب می گردند. علت بهره گیری از الویتور در هنگام نصب آسمان مجازی قرارگیری کاملا یکنواخت و بدون روزنه تایل ها بر روی سازه سقف کاذب است. هماهنگی و یکنواختی در قرارگیری و نصب تاثیر فوق العاده ای در زیبایی ظاهری سقف مجازی فضای مدنظر شما خواهد داشت. البته به یاد داشته باشید که استفاده از الویتور با توجه به نظر و درخواست مشتری اختیاری است و از اجزای اصلی آسمان مجازی به شمار می رود. با نورپردازی مناسب و نصب صحیح از آسمانی زیبا لذت ببرید. بهره گیری از تایل های باکیفیت عمر آسمان مجازی شما را افزایش داده و آن را برای سال های طولانی قابل استفاده می کند. برای انجام بهتر کار نصب و دانستن موارد موردنیاز و توصیه های تکنیکی در هنگام نصب آسمان مجازی از مشاوره تیم فنی سفیر اسکای بهره مند شوید.

جهت مشاوره فنی با تیم سفیر اسکای در ارتباط باشید.

نویسنده: مهری رقمی

One thought on “لوازم مورد نیاز و توصیه های تکنیکی در هنگام نصب آسمان مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + بیست =