ویژگی سقف آسمان مجازی

نحوه نور پردازی آسمان مجازی

ویژگی آسمان مجازی

با توجه ویژگی های منحصر به فرد سقف کشسان و زیبایی فوق العاده ی آنها احتمالا تا سال های آینده نیز رقیبی نخواهند داشت و در ایجاد نماهای دکوراتیو حرف اول را خواهند زد. در این بخش به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم.
1. خاصیت ارتجاعی: همان طور که در قسمت اجزا و شیوه نصب سقف باریسول (برای مطالعه این مقاله به این قسمت بروید) گفته شد سقف باریسول در برابر فشار پاره نمی شوند و در هر متر مربع تا 200 کیلوگرم را به راحتی تحمل می کنند. همین ویژگی موجب شده تا بتوان آنها را در محیط های روباز مورد استفاده قرار داد و نگران جمع شدن آب باران در پشت آنها نبود.
2. تنوع طرح و رنگ: سقف های کشسان در رنگ بندی های مختلفی در بازار به فروش می رسند. علاوه بر رنگ بندی متنوع، این سقفها به شکل های مات، براق و آینه ای نیز تولید می شوند. همچنین امکان چاپ تصاویر و جلوه های بصری مطابق با سلیقه مشتریان نیز وجود دارد.
3. قابلیت نورپردازی: عمدتا آسمان مجازی به وسیله سیستم های نور پردازی مختلف مانند هالوژن، LED، فیبر نوری و کریستال ها نورپردازی می شوند. همچنین می توان از آنها آباژور و یا لوستر نیز آویزان کرد. به طور کلی ترکیب سقف های کشسان با نورپردازی موجب خلق جلوه های حیرت انگیزی می شود و نگاه ها را به خود جلب می کند.
4. وزن کم: سقف های کشسان وزن بسیار کمی دارند و در کاهش وزن ساختمان ها نقش موثری را ایفا می کنند. این سقف ها با وزنی در حدود 180 گرم در هر متر مربع موجب جلوگیری از ریزش آوارهای سنگین در هنگام زلزله می شوند.
5. اتصال و جدا شدن آسان: سقف های کشسان را می توان بدون محدودیت به راحتی نصب کرد و به همان آسانی نیز آنها را جدا نمود و به مکان های دیگر انتقال داد. بنابراین تعمیر و تعویض تجهیزاتی که در پشت این سقف ها قرار گرفته اند نیز به آسانی انجام خواهد شد. در هنگام اجرای آنها در ادارات و یا اماکن پر رفت و آمد مانند بیمارستان ها، به دلیل نصب سریع وقفه و اختلالی در فعالیت ها ایجاد نمی شود.
6. عایق حرارت: ورق های PVC استفاده شده در آسمان مجازی به گونه ای هستند که از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند و موجب حفظ گرما در زمستان سرما در تابستان می شوند. این سقف ها در اثر تغییرات آب و هوایی از -15 درجه تا +85 درجه تغییر شکل نمی دهند و خاصیت کشسانی خود را حفظ می کنند.
7. مقاومت در برابر آب و رطوبت: پوشش PVC سقف های کشسان باریسول در برابر آب و رطوبت تغییر شکل نمی دهند و پوسیده نمی شوند. همین ویژگی موجب شده تا از آنها در طراحی دکوراسیون استخرها استفاده فراوانی شود.
8. آنتی باکتریال: این سقف ها از نفذ و رشد باکتری ها و قارچ ها در خود جلوگیری می کنند و گرد و غبار بر روی آنهل قرار نمی گیرد. به همین دلیل پوشش های مناسبی برای سقف مراکز بهداشتی و درمانی مانند بیمارستان ها و حتی اتاق های عمل هستند.
9. شستشوی آسان: در صورت نیاز به شستشو این کار به راحتی قابل انجام خواهد بود. به این منظور می توان سقف را باز کرد و با آب و یا مواد شوینده معمولی آن را شست و دوباره نصب کرد.
10. گارانتی: سقف های کشسان و باریسول همواره با گارانتی شرکت های سازنده به فروش می رسند بنابراین مشتریان می توانند با آسودگی خاطر آنها را خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هجده =