انواع آسمان مجازی

انواع آسمان مجازی

انواع سقف باریسول

سقف کشسان با توجه به انواع متنوع خود هر یک برای کاربردهای خاصی مناسب هستند. در این بخش به بررسی تعدادی از انواع این سقف باریسول می پردازیم
1. سقف کشسان جیر یا مخمل: این سقف ها معمولا با استفاده از اسکلت های آلمینیومی که در پشت خود دارند به صورت حجم دار اجرا می شوند و طراحان در سازه های چادری، سالن های بازی و نمایشگاه ها نیز از آنها استفاده زیادی می کنند.
2. سقف کشسان مات: سقف های مات اغلب به صورت رنگی مورد استفاده قرار می گیرند و نورپردازی در آنها به وسیله چراغ های بر روی سقف انجام می شود. همچنین به علت تنوع رنگ بالا از این سقف ها بدون نورپردازی نیز استفاده می کنند.
3. سقف کشسان پرینت: یکی از مزایای منحصر به فرد سقف های کشسان امکان اجرای عکس ها و نقش های دلخواه مشتریان بر روی آنهاست، مزیتی که این سقف ها را نسبت به نمونه های سنتی و قدیمی متمایز می کند. سازندگان این سقف ها می توانند هر تصویری را با هر تعداد رنگ با وضوح و کیفیت فوق العاده توسط پرینتر های 150 رنگ تولید و اجرا کنند. این سقف ها که معمولا مزین به تصاویر طبیعی مانند نمای درختان و یا آسمان هستند در مجاورت با گرما، سرما و رطوبت همچنان کیفیت خود را حفظ می کنند. همچنین برای شرکت ها و ادارت نیز از این پوشش های کشسان هم به عنوان سقف و هم به منظور پوشش دیوارها استفاده می کنند و بر روی آنها لوگوی شرکت را پرینت می کنند.
4. سقف های کشسان رفلکس: اگر فضایی که در اختیار دارید دارای دیوارهایی با ارتفاع کم است و یا اگر امکان مورد نظر شما دیوارها و کفپوش های زیبا و خیره کننده ای دارد استفاده از آسمان مجازی رفلکس انتخاب هوشمندانه ایست. این سقف ها مانند آینه عمل کرده و عمق محیط را بیشتر می کنند و آن را بزرگ تر جلوه می دهند اما امواج صدا را جذب کرده و منعکس نمی کنند. همچنین استفاده از این سقف ها در استخرها نیز ابتکار جالبی به نظر می رسد، زیرا مواج بودن آب را به خوبی در آنها نمایان می شود. استفاده از سقف های رفلکس و ترکیب آنها با سقف های سنتی و کاذبی که ظاهر ساده ای ندارند نیز موجب ایجاد یک نمای زیبا و چشم نواز در سقف منازل می شود.
5. سقف های کشسان ترنسلوسید: در بسیاری از اماکن مانند سالن های همایش و یا نمایشگاه ها استفاده از نورپردازی های شلوغ موجب پرت شدن حواس حضار می شود. بنابراین باید از سقف هایی استفاده کرد که علاوه بر زیبایی و نور مناسب از ظاهری نسبتا ساده نیز برخوردار باشند. سقف های کشسان ترنسلوسید با کمک نورپردازی لامپ های SMD به راحتی می توانند این نما را برای شما ایجاد کنند. این لامپ ها در پشت سقف ها کار گذاشته می شوند و نور را به صورت یکنواخت در تمام محیط پخش می کنند. علاوه بر این استفاده همزمان آنها با سقف های کشسان رفلکس ترکیب رنگی جالبی را پدید می آورد زیرا نور از طریق سقف های ترنسلوسید با فضای پایین تاپیده می شود و تصویر این فضا به سقف های رفلکس منعکس می شود. از این ترکیب در هتل ها و رستوران ها می توان استفاده نمود.
از دیگر مزیت های این سقف ها امکان استفاده از لامپ های LED و یا RBG در آنهاست به طوری که می توان جلوه های بصری و رنگ های مختلفی را در یک فضا پیاده سازی کرد. در شهربازی های سرپوشیده و یا مهدکودک ها که همواره تنوع رنگ چراغ ها موجب افزایش نشاط و هیجان افراد می شود، استفاده از این لامپ ها برای نورپردازی در پشت سقف ها انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =