نظافت آسمان مجازی با چه ماده پاک کننده ای است؟

آسمان مجازی

نگهداری و نحوه نظافت آسمان مجازی از جمله سوالات متداولی است که بسیاری از افراد به هنگام خرید آن ها را از فروشندگان می پرسند. نحوه صحیح نگهداری از سقف کشسان به نوع نظافت و نصب آسمان مجازی  نیز مربوط می شود. در این مقاله سعی شده است تا با استفاده از راهکارهای مناسب بتوان آسمان مجازی را به شکلی صحیح نگهداری کرد.

نحوه نظافت آسمان مجازی

آسمان مجازی از پارچه ای به جنس پی وی سی ساخته شده است و به همین خاطر نیاز خاصی به مراقبت ندارد. ولی برای افزایش طول عمر سقف کشسان توجه به توصیه های زیر لازم و ضروری است.
از ویژگی های آسمان مجازی می توان به عدم جذب گرد و غبار اشاره کرد که باعث شده است، نیازی به تمیز سازی منظم مانند کف پوش و پنجره وجود نداشته باشد. گاهی ممکن است به طور ناگهانی آسمان مجازی شما دچار آلودگی شود که باید آن را تمیز کنید؛ اما در این میان به کارگیری مواد پاک کننده به طور صحیح حائز اهمیت است و باید به هنگام نظافت به آن توجه شود.

نظافت آسمان مجازی با چه ماده پاک کننده ای است؟

عده ای زیادی از کاربران آسمان مجازی از نحوه صحیح نظافت آن اطلاع ندارند. به همین خاطر توجه به مطالب زیر می تواند کمک و راهنمای خوبی برای شما باشد.
1- به هیچ عنوان از موادی مثل حلال ها، استون و کلردار در تمیز کردن سقف کشسان استفاده نکنید.
2-برای پاک سازی سطح آسمان مجازی از یک پارچه مرطوب و شیشه پاک کن استفاده کنید.
3-چنان چه سقف کشسان شما از نوع لاکر (آینه ای) با سطحی براق باشد می توان از محلول الکل جهت تمیز سازی آن کمک گرفت.
4- اگر آسمان مجازی شما دارای درز باشد باید پارچه را به صورت کامل در امتداد آن حرکت داد.
5-در انتهای کار نیز باقی مانده محلول پاکسازی را از روی سطح سقف پاک کرده و بار دیگر آن را با پارچه خشک تمیز نمایید.

آسمان مجازی قابل شست و شو است؟

جواب به این سوال بله است.
پارچه یا به عبارتی رویه آسمان مجازی که از جنس pvc است و قابلیت جداسازی و نظافت را دارد. همین ویژگی مزیت خوبی برای به کارگیری این نوع سقف ها به جای سقف های گچی و کامپوزیت شده است. هم چنین اگر شما از پنجره مجازی در دیوار خانه خود استفاده کرده باشید می توانید بدون جداسازی آن را تمیز کنید.

نکات مهم در زمان نظافت آسمان مجازی

۱_هرگز به هنگام نظافت از اشیای تیز مانند چاقو استفاده نکنید. ( آسمان مجازی مقاومت بالایی در برابر ضربات مکانیکی دارد ولی در برابر وسایل تیز و برنده کاملا آسیب پذیر است.) برای آشنایی کامل به مقاله مقاومت آسمان مجازی تا چقدر است مراجعه کنید.
۲_از تماس مستقیم به سقف و پایه در حد امکان پرهیز کنید.
۳_هم چنین همیشه سعی کنید در مکانی که آن جا از سقف کشسان استفاده شده است، درجه اتاق زیر پنج درجه نباشد. درجه زیر پنج درجه سانتی گراد موجب ترک خوردگی پارچه سقف کشسان خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر با مشاوران سفیر اسکای تماس حاصل فرمایید و تمامی سوالات و مشکلات خود را مطرح نماید.

نویسنده: مهری رقمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =